Az intézmény típusa 20/2012.(VIII.31.) EMMI rendelet 123. § 4 f) alapján: Iskolánk alapfokú művészeti iskola, így alapvető feladata, hogy kibontakoztassa a művészi képességeket, fejlessze a művészi tehetségeket, így igény esetén felkészítsen a szakirányú továbbtanulásra. Feladatunk tehát a tanuló harmonikus egyéniségének fejlesztése, a művészi kifejezőkészségének megalapozása, a tehetség fejlesztése, illetve felkészítése szakirányú továbbtanulásra. Alapvető célkitűzésünk a nemzeti hagyományok ápolása, az európai és más zenei kultúrák iránti nyitottság kialakítása. Az alapfokú művészetoktatás alapkövetelményeiben meghatározott, részletes követelményekkel összhangban az iskolánk által kiegészített feladatok teljesítése során, a tanulói személyiség fejlesztésének megvalósítása az általános emberi értékek továbbadása. Iskolánk fő feladata az építhető ismeretanyag közvetítése, amelyben figyelembe kell venni az adott közösség és benne a gyerekek képességeit. Az intézményben folyó képzés teljes ideje alatt, az alapvető készségek biztos kialakítása után a képességek fejlesztésére helyezzük a hangsúlyt. A szilárd alapokat megteremtve nyitottá, fogékonyakká kell tenni a tanulókat az értékek befogadására, kreatívvá a szerzett képességek alkalmazásában. Érzelemközpontú nevelésünk és oktatásunk fokozatosan billenjen át teljesítményközpontúvá, alakuljon ki a versenyképes tudás. Tanulóinkat az élet tiszteletére, a természet szeretetére, az emberi munka, kultúra megbecsülésére, az egészséges életvitel igényére, s az ehhez szükséges önfegyelemre, az erkölcsös cselekvés igenlésére és igényére, a természetben és az emberi alkotásban megjelenő szépség értékelésére, valamint tevékeny és alkotó életre kell nevelni. Iskolánk nem csupán a gyerekeké, hanem a településé is, a község igényeinek kíván eleget tenni a jövőben. A tudás megszerzése annak tovább adása nagy tett, de még nagyobb annak megtartása, tovább művelése. Nekünk, pedagógusoknak az a küldetésünk, hogy boldog boldogulni tudó, gondolkodó emberekké neveljük a ránk bízott ifjúságot, mert csak tanult ember sokasága viheti előbbre nemzetünket, s a világot. Az iskola tantestülete egységesen vallja, hogy az iskolában születik a legnagyobb érték, amelyet ember létrehozhat. Nem vitatható a művészeti tevékenység fontossága a gyermekek nevelésében. A művészet az egész személyiséget formálja, a megszerzett tudásanyag mellett a művészi tevékenység gyakorlása során működésbe lép az alkotó fantázia, és művelője érzelmileg is gazdagabb személyiséggé válik. A T-Dance Alapfokú Művészeti Iskola egyik jelentős feladata a művészetek továbbítása, hagyományainak tisztelete, tovább örökítésének felvállalása, s a művészeti nevelés iránti partneri (szülő-gyerek) egyre növekvő igények kielégítése. Az intézmény munkájára jellemző hogy hátrányos kistelepüléseken felvállalja a művészetoktatást, magas szintű elméleti képzés mellett fontos szerepet játszik a gyakorlati ismeretek elsajátítása tantermi órákon, gyakorlati megvalósítása rendezvényeken, versenyeken, bemutatókon, általános iskolai körülmények között. Intézményünk elsődleges feladata alapfokú szinten is az általános műveltséget megalapozó és szakmai vizsgára valamint a középfokú iskolai tanulmányok megkezdésére felkészítő nevelés és oktatás biztosítása, a munkába álláshozás az önálló életkezdéshez szükséges ismeretek nyújtása Intézményünk vallásilag és világnézetileg semleges, az oktatás is ennek szellemében zajlik A világ a változások korát éli. Az ember igyekszik mindig szebbet, jobbat teremteni. Iskolánk nevelési-oktatási koncepciója a felnövekvő nemzedék nevelését új módszerek alkalmazásával, a művészeti attitűdök követésével teszi. Alapvető célunk, hogy tanulóinkat az emberiség hasznos polgárává neveljük, kiemelt figyelmet fordítva, az emberi magatartás alapvető értékeinek közvetítésére. Szem előtt tartva az egyetemes magyar nemzeti hagyomány megismertetését, a nemzeti öntudat fejlesztését, és Európához tartozásunk erősítését. Oktató-nevelő munkánk eredményeként az általunk tanított diákok jellemzői: - Egészséges életmód és szemlélet - Magabiztos fellépés - Egészséges, jó tartású, jó mozgású - Testi, lelki, szociális képességek megléte - Művészeteket értő, befogadó közönség - Nyitott személyiség - Kapcsolatteremtő képesség - Az élet különböző területein tudja alkalmazni a megszerzett tudást - Továbbtanulás iránti igény - Jó kommunikációs készség - Megfelelő empátiás képesség - Jó alkalmazkodó képesség és helyzetfelismerés
Diákképünk Az oktató-nevelő munkánk során arra törekszünk, hogy tanulóink a képzési szakasz végére egyre inkább közelítsék meg az általunk eszményinek tartott alább vázolt képet: - érzelem gazdag, erkölcsös, tiszteli az értékeket, - becsületes, lelkiismeretes, kitartó, akaraterővel rendelkező, - ismeri önmagát, igényességre, önfejlesztésre törekszik, - tanulni vágyó, szellemileg fogékony, - rendelkezik a társas emberi léthez nélkülözhetetlen szokások és magatartásmódok ismeretével és gyakorlatával, - közösségi lény, a valahova tartozás érzése, a lakóhely és a haza szeretete jellemzi, - felelősséget vállal önmagáért és másokért, - következetes, de toleráns, segítőkész, változásokra és változtatásokra is képes, - helyzethez illően képes viselkedni, jogainak érvényt tud szerezni
Pedagógus képünk: Kitűzött céljaink megvalósításának egyik feltétele az alábbi pedagóguskép követése: - felkészültséggel, szaktudással, gazdag módszertani kultúrával rendelkezik, - nyitott az új információk befogadására, ismereteinek folyamatos kiegészítésére és korszerűsítésére, innovatív szemléletű, - következetes, igazságos és humánus, - jó konfliktus- és kríziskezelő, - világossá teszi, miért fontos a tananyag, mi az óra célja, mit kell tenni annak elérése érdekében, - jól megválasztott módszerei biztosítják a tanulók a kreativitását, felkeltik az érdeklődésüket, - modellközvetítő szerepet tölt be, személyisége, magatartása élmény forrás, - a tudás, a tanulás fontosságával kapcsolatos saját pozitív viszonyulását hitelesen és meggyőzőerővel közvetíti, mint követendő mintát, - munkájában igényes, pontos és fegyelmezett, - határozott, megfelelő döntések meghozatalára képes, - egészséges életvezetés, lelki egészség, kiegyensúlyozottság, tolerancia jellemzi, - felelősségérzettel, önkritikával rendelkezik, szavai, tettei megfontoltak, hibáit vállalja, - az iskola által megfogalmazott alapvető értékeket hitelesen közvetíti
Intézményi adatok
alapfokú művészeti iskola
Az intézmény neve:
T-DANCE Alapfokú Művészeti Iskola
Az intézmény rövid neve:
T-DANCE AMI
OM azonosítási száma:
200439
Az alapítás éve:
2004.
Intézmény székhelye:
4553, Apagy, Béke út 2.
Az Intézmény Bankszámlavezető Intézete:
Szabolcs Takarékpénztár
Az Intézmény bankszámlaszáma:
68800109-11055688
Az Intézmény adószáma:
18812277-1-15
Az Intézmény vezetője:
Kalapos Tamás (Igazgató)
Az oktatás munkarendje:
nappali
Az intézmény alapelve
Szervezeti felépítés
Küldetésnyilatkozat
Intézmény jövőképe
Kiválóra minősített intézmény